IRCForum.Net - Turkiye'nin En Iyi IRC Platformu!




Kullanıcı Etiket Listesi

Like Tree2Beğeni(ler)
  • 1 Post By DaDaS
  • 1 Post By TechnicaL

 
 
LinkBack Seçenekler Stil
Alt 09 Mayıs 2021, 02:25   #1
Çevrimiçi

DaDaS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 22 Nisan 2021
Üye No: 7
Mesajlar: 59
Nerden:
Takım:
Meslek: Eczacı
Alanım: CR
Aldığı Beğeni: 43
Beğendikleri: 94
@DaDaS
SEO Nedir?



SEO Nedir? Her yerde onu görüyorum bir araştırayım dediniz ve bu içerikle karşılaştınız değil mi? Bir an önce içeriğe başlayalım. Türkiye’nin en kapsamlı içeriklerinden bir tanesi olan ve SEO’nun ne olduğunu en ince detayına kadar anlatan içeriğimize hoş geldiniz

İçindekiler
SEO Nedir?
SEO Açılımı Nedir?
SEO Neden Gereklidir?
SEO Ne Demek? Öğrenmeye Hazır mısınız? O Zaman Başlayalım!
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
İç Optimizasyon Nedir?
SEO Performansımı Nasıl Ölçebilirim?
SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Google Web Yöneticisi Yönergeleri
Temel Prensipler:
Kaçınılması Gereken Şeyler:
Sonuç
Merak Edilen Sorular
Sık Sorulan SEO Soruları (Video)
SEO Nedir? SEO Sınav Soruları
SEO Nedir?
SEO, “Arama Motoru Optimizasyonu†anlamına gelir. SEO, ücretli olmayan (“organik†olarak bilinir) arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenizin trafik kalitesini, miktarını ve markanızın trendini artırma uygulamasıdır.

Başka bir ifade ile:

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Web sitelerinin arama motorlarında daha iyi performans göstermesi için yapılan çalışmaların tümüne verilen isimdir.

SEO aynı zamanda Arama Motoru Optimizasyonu’nun İngilizce karşılığı olan Search Engine Optimization (SEO) kelimelerinin kısaltılmış biçimidir.

Web sitenizin arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha iyi sıralamalar elde etmesi için sürekli geliştirmeler yapma sürecidir. SEO sayesinde web sitenizin performansını artırabilir daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.

Bu içerik sayesinde SEO Nedir? sorusunun cevabını ve Arama Motoru Optimizasyonunun nasıl yapıldığıyla alakalı bilgileri öğreneceksiniz. Ayrıca içerik sonrasında aklınıza takılan tüm sık sorulan SEO sorularına hızlı cevaplar alabileceksiniz. İçeriğin uzun olması sizi korkutmasın, okurken keyif alacaksınız.
SEO Açılımı Nedir?
SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu’dur. SEO’nun kısa ve net olarak tanımını yapmak gerekirse, web sitelerinin Google arama motorunda yükselmesi, doğal olarak trafik artışı sağlaması için yapılan çalışmalardır.

SEO Neden Gereklidir?
SEO’nun amacı web sitelerini Google ya da hedeflenen arama motorunda kelime bazlı üst sıralara çıkarmaktır. Üst sıralarda yer alan web sayfaları daha fazla tıklama alırlar. Fazla ziyaretçi her web girişimcisini mutlu eder ama burada asıl önemli olan nitelikli kullanıcı sayısıdır. Yani SEO’yu daha fazla ziyaretçi almak için değil daha fazla nitelikli ziyaretçi almak için yapmalısınız.

Bölümler

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
İç Optimizasyon Nedir?
SEO Performansını Nasıl Ölçebilirim?
SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Sonuç
SEO Ne Demek? Öğrenmeye Hazır mısınız? O Zaman Başlayalım!
SEO, web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz çeşitli teknikler ve stratejiler içerir. Arama motorlarından gelen trafik, organik olarak da bilinmektedir. Ziyaretçiler, sunduğunuz şeyleri aktif olarak aramakta ve daha sık dönüşüm yapma eğilimindedir.

SEO Nedir

Rakiplerinizden üstün olmak zorlu bir iş olabilir fakat arama motoru optimizasyonunun başladığı yer aslında tam olarak da burasıdır. Google ve diğer arama motorlarının içeriğinizi okuması ve anlaması (web sitesini optimize etmek) için mücadele ederseniz, arama sonuç sayfalarında daha üst konumlarda yer alabilirsiniz.

Web sitenizi öne çıkması için, nasıl optimize edileceğini öğrenmek için önce arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmeniz gerekmektedir. Ben bu olayı hep bir oyuna benzetmişimdir. Bu oyunun kuralları var ve bu kuralları Google belirliyor. Bizler yani web sitesi sahipleri bu kuralları bilir ve oyunu kurallarına göre oynarsak başarısız olma ihtimalimiz çok düşük olur. Şimdi oyunu kurallarına göre oynamaya hazır mısınız?

Arama Motorları Nasıl Çalışır?
SERP’deki sonuçları belirleyen bir çok faktör var, ancak en önemlileri arasında alaka düzeyi, yetki ve kişiselleştirme bulunuyor. Bu sinyalleri anlamanız ve sitenizi bunlara göre optimize etmeniz web sitenize fayda sağlayacaktır. Google ve diğer arama motorları kullanıcılarına yalnızca en alakalı ve yetkin sonuçları sunmak istediği için bu faktörleri dikkate almak şart.

Google kaliteli bir arama motorudur. Bugünlere, kullanıcılarına kaliteli bir deneyim yaşattığı için gelmiştir. Bu kaliteli deneyimi hangi web sitesiyle yaşatırsa o web sitesini her zaman için ödüllendirir. Yani bizler Google’a kaliteli bir deneyim yaşatma konusunda yardımcı olursak bunun ödülü kısa sürede alırız. Bu nedir? Kaliteli içerik üretmek, web sitemizi kurallara göre optimize etmek, arama motorları için değil ziyaretçiler için çalışmak. Ayrıca, bazı durumlarda kişiselleştirme de nihai sonuca etki edebilmektedir. Kişiselleştirme için örnek vermek gerekecekse: konum bilgisi, kullanıcının arama geçmişi, kullanmış olduğu cihaz veya sosyal bağlantılar olabilir.

Arama motorları özellikle de Google, her yıl onlarca algoritma değişiklikleri gerçekleştirmektedir. Amaç araştırma yapan ziyaretçilerine daha alakalı sonuçlar sağlayabilmektir.

Yukarıda da bahsetmiştim: Daha kaliteli bir deneyim yaşatmak için her türlü iyileştirmeyi ve değişikliği yaparlar. Bazı değişiklikler büyüktür ve çok sayıda siteyi etkilemektedir. Bazıları ise küçüktür ve sonuç sayfasında yer alan konumlarınızda herhangi bir değişikliği neredeyse anlayamazsınız.

Geçen yıl birkaç önemli Google güncelleştirmesi yapıldı. Bu güncellemelere MOZ ve benzeri web sitelerinden ulaşabilirsiniz. En kısa süre de algoritmalarla alakalı detaylı bir içerik paylaşacağım. Unutmamamız gereken bir şey var: arama motorları her zaman aradığınız bilgilere en uygun bağlantıları vermek için çalışırlar.

Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
Anahtar kelimeler, SEO stratejiniz için olmazsa olmazdır. Bu yüzden, analitik bir yaklaşım kullanmalısınız. Öncelikle, potansiyel ziyaretçinizi düşünün. Ne tür bir arama yapıyor, ne istiyor? Sayfanızı yüzlerce farklı terim için optimize edemezsiniz. İşte bu yüzden çok spesifik sorguları tercih etmeli ve neyi optimize ettiğimize karar vermemiz gerekmektedir.

Akılda tutulması gereken 3 önemli şey var: Sıklık, Rekabet ve Alaka.

Anahtar kelime araştırma süreci, AKH, (Anahtar Kelime Hacimi), frekans (insanların bir şeyler aradığı sıklık) ile rekabet arasındaki ilişkidir (piyasanın ne kadar rekabetçi olduğu). AKH, anahtar kelimeler arasında en büyük potansiyelin hangisinde olduğunu ve sitenize daha fazla hedefli trafik çekmek için hangisinin daha fazla katkı sağlayacağını bulmak konusunda yardımcı olur.

AKH araştırması yaparken yaparken çoğumuz hedefleyeceği anahtar kelimeyi aramaz. Amaç hazırladığımız içerikleri tanımlayan önemli anahtar kelimelere yer vermektir. Bu bizlere arama motorlarında daha görünür kılacak, hedeflenen anahtar kelimemize daha çok katkı sağlayacaktır.

Şimdi Uygulamalı Örneğimizi İnceleyelim:

Bir cep telefonu satışı yapan e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu varsayalım;

Örnek 1: Kullanıcı “iphone†araması yapıyor.

Bu kelime de arama sonuç sayfalarında iyi bir konumda yer almak isteyebilirsiniz. Bu gerçekten çok aranan aynı zamanda da rekabet oranı çok yüksek bir anahtar kelimedir. Ayrıca, potansiyel kullanıcınınızın yeni bir telefon satın almak istemediğini, sadece bazı bilgilere ulaşmak ve resimleri incelemek için arama yaptığını dikkate alacak olursak, burada sizin sayfalarınızın bununla pek alakalı olmadığını zaten bu aramanın da bir dönüşüme uğramayacağını tespit etmiş oluruz.

Örnek 2: Kullanıcı, “İphone 12 Pro 128GB Siyah†araması yapıyor.

Şimdi, bu uzun kuyruklu ve “iphone†gibi sık sık aranan bir anahtar kelime değil. Ancak bu arama sizin sitenizle son derece alakalı ve rekabet oranı yüksek olmaya ayrıca dönüşümle sonuçlanması çok yüksek ihtimalli bir kelime. Bu kelime de, muhtemelen daha kısa süre de daha iyi konumlar da yer alabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması SEO sürecinin en önemli bölümlerinden biridir. Her şey dönüşümler veya gelen trafikle ne yapmak istediğinizle ilgilidir. Daha çok trafik mi yoksa daha çok dönüşüm getirecek trafik mi? Dönüşüm optimizasyonu çok daha farklı bir konudur. Bunu ilerleyen zamanlar da ele alacağım ve bununla alakalı bir içerik yayınlayacağım.

İç Optimizasyon Nedir?
Adından da anlaşılacağı gibi, iç optimizasyon, web sitesinde yapılan değişikliklerle ilgili olan optimizasyon türüdür. İçeriğinizin kullanıcılara nasıl gösterildiğini bilmek önemlidir. SERP’de bir başlık, bir açıklama ve bir web sitesi URL’si vardır ve web sitenizi optimize etmeye başladığınızda bunlar ilk iyileştirmeniz gereken alanlardır.

Web sitenizdeki her sayfa için benzersiz, açıklayıcı bir başlık ve açıklama girmelisiniz. Ayrıca net ve sezgisel bir URL yapısına sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.

Her yönü ele alamayacağım ancak aşağıda bazı yüksek öncelik faktörleri sıralama ihtiyacı duydum:

Web sitenizin bulunduğu sektörle alakalı taze, harika içerikler sağlamalısınız.
Her sayfa için benzersiz başlık ve açıklama etiketi kullanmalısınız.
Hedeflenen çapa metni ile iç bağlantı kurabilirsiniz fakat burada aşırıya kaçmayınız.
Başlık etiketlerini (H1-H6) uygun şekilde kullandığınızdan emin olunuz.
Görsel optimizasyonu, görsel URL kullanımı ve ALT etiket kullanımlarına özen gösteriniz.
Mobil dostu bir web sitenizin olup olmadığına emin olunuz.
Web sitenizin hızlı açılmasına odaklanmalısınız.
Bazı tasarım, teknik ve kalite ipuçlarını da kontrol edebilirsiniz. Bütün bunlar sıralamanızı iyileştirmenize ve çok daha fazlasına yardımcı olabilir.

SEO nasıl yapılır? Bununla alakalı yazdığım içeriğe de >> https://www.ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir/ bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Bu içerik sayesinde SEO konusunda ciddi bir tecrübeye sahip olacaksınız.

SEO Performansımı Nasıl Ölçebilirim?
Sitenizin SEO açısından nasıl bir performans gösterdiğini öğrenmek için Google Analytics’ten çekebileceğiniz bir çok farklı veri bulunmaktadır. SEO çalışmalarınızın performansını ölçtüğünüzde, doğru yönde gidip gideceğinizi anlamanıza yardımcı olabilecek metrikler aşağıdaki gibidir:

Kanal Gruplaması – Organik trafiğiniz ücretli arama, yönlendirme trafiği, sosyal medya veya e-posta pazarlaması gibi diğer kanallarla karşılaştırıldığında nasıl bir performans sergiliyor?
Ortalama Konum – SERP’de belirli bir sorguya karşılık web sitenizin ortalama sıralaması nedir?
Tıklama Oranı – Web siteniz SERP’de belirli bir sorguda almış olduğu gösterim ve ilgili sorgunun almış olduğu TO’su (tıklama sayısının toplam gösterim sayısına bölünmesi) nedir?
Dönüşümler – Diğer kanallara kıyasla kaç tane dönüşüm var? Dönüşüm oranı nedir?
Davranış – Organik ziyaretçilerin hemen çıkma oranı nedir? Ziyaret başına sayfa gezine oranı ve sitede ortalama bulunma süresi nedir?

SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM), yatırım getirisi (ROI) açısından optimizasyona değer yüksek performanslı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir. Organik trafiğinizin artış göstermesini beklemek yerine, bir AdWords kampanyası başlatabilirsiniz. Bu sayede kullanmış olduğunuz anahtar kelimeler arasında büyük potansiyele sahip kelimeleri tespit edebilirsiniz.

Google ADS sayesinde dönüşüm getiren kelimeleri de tespit edip bu kelimelere odaklanabilirsiniz. Zaman kaybetmeden hem trafiğinizi hem de organik trafik aracılığıyla gelen ziyaretçiler üzerinden gelirinizi artırabilirsiniz. Ancak, hedeflediğiniz anahtar sözcüklerini bulup SEO çalışmalarına başlayıp kesinlikle bu kelimeler de Adwords bütçesini kısmayınız ve bu kelimeleri hedeflemeyi bırakmayınız. Bu iki kanalı birlikte kullanmak çok daha iyi olacaktır.

İyi SEO, kalite puanını artırır ve Google ADS kampanyalarına yardımcı olur. Bu durum, tıklama başına ve kampanyanın genel maliyetlerini düşürecek aynı zamanda da başarı şansınızı artıracaktır.

SEO yapmadan önce Google kalite yönergelerine hakim olmanız gerekir. Bunun için google.com/kalite-yonergeleri bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. Bu yönergelerden bazılarını sizler için aşağıda paylaştım.
Google Web Yöneticisi Yönergeleri
Temel Prensipler:
Sayfaları arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için yapın.
Kullanıcılarınızı aldatmayın.
Arama motoru sıralamalarını iyileştirmeyi amaçlayan hilelerden kaçının. Özellikle web sitenizin ziyaretçilerinize yardımcı olup olmadığı konusunda emin olmalısınız.
Web sitenizi neyin benzersiz, değerli veya çekici kıldığını düşünün.
Kaçınılması Gereken Şeyler:
Otomatik olarak oluşturulan içerik.
Otomatikv Bağlantı ağlarına katılmak.
Özgün içeriği çok az olan veya hiç olmayan kopya sayfalar oluşturmak.
Arama motoru tarayıcılarına ziyaretçilerden farklı içerik gösterme uygulaması.
Gizli metin ve bağlantılar.
Web sitenize trafik sağlamak için belirli aramalarda iyi sıralanmak üzere oluşturulmuş köprü sayfalar.
Sonuç
SEO ‘uygula ve bırak’ türü iş değildir. Ziyaretçilerinize düzenli olarak taze, eşsiz bir içerik sağlamanız gerekir. Sonuçları etkileyebilecek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler sürekli değişmektedir.

Siz değerli ziyaretçilerime arama motoru optimizasyonu (SEO) süreciyle alakalı önemli bir bilgi aktarmak istiyorum. İçeriğimin en başında da belirtmiştim ama tekrar belirtmekte fayda var: Bu bir oyun. Bu oyunun kuralları var ve kuralları Google arama motoru belirliyor. Oyunu kuralına göre oynarsanız ödüllendirilirsiniz. Bu ödüllendirme uzun süreli olur. Ayrıca SEO’da kısa sürede sonuç beklemek en büyük hatalardan birisidir. Sabırlı olun ve çalışın.

Aklına takılan bir şey mi var? Hemen yorum kısmını kullanarak bana sorularını yöneltebilirsin. Sorularını memnuniyetle ve çok hızlı cevaplayacağımdan hiç şüphen olmasın. Haydi bekleme hemen sor.

SEO Nasıl Yapılır? Öğrenmek ister misin? >>> Hemen ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir bağlantısını ziyaret et mükemmel içeriği kaçırma!
SEO hakkında daha fazla bilgi için hemen https://www.ayhankaraman.com/seo/ bağlantısını ziyaret et. Web sitenin arama motoru optimizasyonunu kendin yönet. Emin ol bu içerikler sayesinde kimseye ihtiyaç duymayacaksın.
Merak Edilen Sorular
SEO nedir? konu başlığıyla alakalı merak edilen soruları sizler için bir araya getirdim. Sorulara ve cevapları aşağıda yer almaktadır.

SEO Nedir Ne İşe Yarar?
SEO, İngilizce bir kelimedir. Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltılmasıdır. Türkçe anlamı Arama Motoru Optimizasyonudur. Google ve diğer arama motorlarında web sayfalarının kelime bazlı olarak iyi konumlarda yer alması için yapılan çalışmaların bütünü olarak tanımlanabilir. İçeriğimde bunu örneklerle anlatmama rağmen sık sorulan bir soru olduğu için paylaşmak istedim.
E-SEO Nedir?
SEO terimini sesli olarak “esio†diye telaffuz ederiz. Bu soru muhtemelen SEO ile E-SEO terimlerinin farklı konular olduğunu düşünen kişilerin yapmış olduğu bir arama olsa gerek.
Dış SEO Nedir?
Dış SEO, adından anlaşılacağı üzere web sayfamızı dışarıdan etkileyen unsurlardır. Backlink, Google ADS, Sosyal Medya Reklamcılığı ve Hesap Yönetimi, Mail ve SMS gönderimleri dış optimizasyon sınıfına girmektedir.
SEO Uzmanları Ne Kadar Kazanır?
Bunun net bir cevabı yoktur. Net rakam vermem doğru olmayacağı için ortalama rakamlardan bahsetmek istiyorum. Gerçekten işinizi doğru yapan bir uzman adayıysanız 3.000 TL ve üzeri gelirlere kısa sürede ulaşabilirsiniz. Çok yüksek standartlara ulaşmak için firmanızı ya da şahsınızı markalaştırmayı düşünebilirsiniz. Markalaşmak size sürekli büyüyenbir gelir imkanı sağlayacaktır.
SEO Uzmanı Kime Denir?
SEO Uzmanı, web sitelerini Google ya da diğer arama motorları için optimize eden, web sitelerinin organik performanslarını iyileştiren ve bunu takip eden kişilere verilen ünvandır.
SEO Nedir? Her yerde onu görüyorum bir araştırayım dediniz ve bu içerikle karşılaştınız değil mi? Bir an önce içeriğe başlayalım. Türkiye’nin en kapsamlı içeriklerinden bir tanesi olan ve SEO’nun ne olduğunu en ince detayına kadar anlatan içeriğimize hoş geldiniz

İçindekiler
SEO Nedir?
SEO Açılımı Nedir?
SEO Neden Gereklidir?
SEO Ne Demek? Öğrenmeye Hazır mısınız? O Zaman Başlayalım!
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
İç Optimizasyon Nedir?
SEO Performansımı Nasıl Ölçebilirim?
SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Google Web Yöneticisi Yönergeleri
Temel Prensipler:
Kaçınılması Gereken Şeyler:
Sonuç
Merak Edilen Sorular
Sık Sorulan SEO Soruları (Video)
SEO Nedir? SEO Sınav Soruları
SEO Nedir?
SEO, “Arama Motoru Optimizasyonu†anlamına gelir. SEO, ücretli olmayan (“organik†olarak bilinir) arama motoru sonuçları aracılığıyla web sitenizin trafik kalitesini, miktarını ve markanızın trendini artırma uygulamasıdır.

Başka bir ifade ile:

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), Web sitelerinin arama motorlarında daha iyi performans göstermesi için yapılan çalışmaların tümüne verilen isimdir.

SEO aynı zamanda Arama Motoru Optimizasyonu’nun İngilizce karşılığı olan Search Engine Optimization (SEO) kelimelerinin kısaltılmış biçimidir.

Web sitenizin arama motoru sonuç sayfasında (SERP) daha iyi sıralamalar elde etmesi için sürekli geliştirmeler yapma sürecidir. SEO sayesinde web sitenizin performansını artırabilir daha fazla ziyaretçiye ulaşabilirsiniz.

Bu içerik sayesinde SEO Nedir? sorusunun cevabını ve Arama Motoru Optimizasyonunun nasıl yapıldığıyla alakalı bilgileri öğreneceksiniz. Ayrıca içerik sonrasında aklınıza takılan tüm sık sorulan SEO sorularına hızlı cevaplar alabileceksiniz. İçeriğin uzun olması sizi korkutmasın, okurken keyif alacaksınız.
SEO Açılımı Nedir?
SEO’nun açılımı: Search Engine Optimization. İngilizce kelimelerin kısaltılması olan SEO’nun Türkçe karşılığı ise Arama Motoru Optimizasyonu’dur. SEO’nun kısa ve net olarak tanımını yapmak gerekirse, web sitelerinin Google arama motorunda yükselmesi, doğal olarak trafik artışı sağlaması için yapılan çalışmalardır.

SEO Neden Gereklidir?
SEO’nun amacı web sitelerini Google ya da hedeflenen arama motorunda kelime bazlı üst sıralara çıkarmaktır. Üst sıralarda yer alan web sayfaları daha fazla tıklama alırlar. Fazla ziyaretçi her web girişimcisini mutlu eder ama burada asıl önemli olan nitelikli kullanıcı sayısıdır. Yani SEO’yu daha fazla ziyaretçi almak için değil daha fazla nitelikli ziyaretçi almak için yapmalısınız.

Bölümler

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?
Arama Motorları Nasıl Çalışır?
Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
İç Optimizasyon Nedir?
SEO Performansını Nasıl Ölçebilirim?
SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Sonuç
SEO Ne Demek? Öğrenmeye Hazır mısınız? O Zaman Başlayalım!
SEO, web sitesi trafiğini artırmak için kullanabileceğiniz çeşitli teknikler ve stratejiler içerir. Arama motorlarından gelen trafik, organik olarak da bilinmektedir. Ziyaretçiler, sunduğunuz şeyleri aktif olarak aramakta ve daha sık dönüşüm yapma eğilimindedir.

SEO Nedir

Rakiplerinizden üstün olmak zorlu bir iş olabilir fakat arama motoru optimizasyonunun başladığı yer aslında tam olarak da burasıdır. Google ve diğer arama motorlarının içeriğinizi okuması ve anlaması (web sitesini optimize etmek) için mücadele ederseniz, arama sonuç sayfalarında daha üst konumlarda yer alabilirsiniz.

Web sitenizi öne çıkması için, nasıl optimize edileceğini öğrenmek için önce arama motorlarının nasıl çalıştığını bilmeniz gerekmektedir. Ben bu olayı hep bir oyuna benzetmişimdir. Bu oyunun kuralları var ve bu kuralları Google belirliyor. Bizler yani web sitesi sahipleri bu kuralları bilir ve oyunu kurallarına göre oynarsak başarısız olma ihtimalimiz çok düşük olur. Şimdi oyunu kurallarına göre oynamaya hazır mısınız?

Arama Motorları Nasıl Çalışır?
SERP’deki sonuçları belirleyen bir çok faktör var, ancak en önemlileri arasında alaka düzeyi, yetki ve kişiselleştirme bulunuyor. Bu sinyalleri anlamanız ve sitenizi bunlara göre optimize etmeniz web sitenize fayda sağlayacaktır. Google ve diğer arama motorları kullanıcılarına yalnızca en alakalı ve yetkin sonuçları sunmak istediği için bu faktörleri dikkate almak şart.

Google kaliteli bir arama motorudur. Bugünlere, kullanıcılarına kaliteli bir deneyim yaşattığı için gelmiştir. Bu kaliteli deneyimi hangi web sitesiyle yaşatırsa o web sitesini her zaman için ödüllendirir. Yani bizler Google’a kaliteli bir deneyim yaşatma konusunda yardımcı olursak bunun ödülü kısa sürede alırız. Bu nedir? Kaliteli içerik üretmek, web sitemizi kurallara göre optimize etmek, arama motorları için değil ziyaretçiler için çalışmak. Ayrıca, bazı durumlarda kişiselleştirme de nihai sonuca etki edebilmektedir. Kişiselleştirme için örnek vermek gerekecekse: konum bilgisi, kullanıcının arama geçmişi, kullanmış olduğu cihaz veya sosyal bağlantılar olabilir.

Arama motorları özellikle de Google, her yıl onlarca algoritma değişiklikleri gerçekleştirmektedir. Amaç araştırma yapan ziyaretçilerine daha alakalı sonuçlar sağlayabilmektir.

Yukarıda da bahsetmiştim: Daha kaliteli bir deneyim yaşatmak için her türlü iyileştirmeyi ve değişikliği yaparlar. Bazı değişiklikler büyüktür ve çok sayıda siteyi etkilemektedir. Bazıları ise küçüktür ve sonuç sayfasında yer alan konumlarınızda herhangi bir değişikliği neredeyse anlayamazsınız.

Geçen yıl birkaç önemli Google güncelleştirmesi yapıldı. Bu güncellemelere MOZ ve benzeri web sitelerinden ulaşabilirsiniz. En kısa süre de algoritmalarla alakalı detaylı bir içerik paylaşacağım. Unutmamamız gereken bir şey var: arama motorları her zaman aradığınız bilgilere en uygun bağlantıları vermek için çalışırlar.

Anahtar Kelimeler SEO İçin Neden Önemlidir?
Anahtar kelimeler, SEO stratejiniz için olmazsa olmazdır. Bu yüzden, analitik bir yaklaşım kullanmalısınız. Öncelikle, potansiyel ziyaretçinizi düşünün. Ne tür bir arama yapıyor, ne istiyor? Sayfanızı yüzlerce farklı terim için optimize edemezsiniz. İşte bu yüzden çok spesifik sorguları tercih etmeli ve neyi optimize ettiğimize karar vermemiz gerekmektedir.

Akılda tutulması gereken 3 önemli şey var: Sıklık, Rekabet ve Alaka.

Anahtar kelime araştırma süreci, AKH, (Anahtar Kelime Hacimi), frekans (insanların bir şeyler aradığı sıklık) ile rekabet arasındaki ilişkidir (piyasanın ne kadar rekabetçi olduğu). AKH, anahtar kelimeler arasında en büyük potansiyelin hangisinde olduğunu ve sitenize daha fazla hedefli trafik çekmek için hangisinin daha fazla katkı sağlayacağını bulmak konusunda yardımcı olur.

AKH araştırması yaparken yaparken çoğumuz hedefleyeceği anahtar kelimeyi aramaz. Amaç hazırladığımız içerikleri tanımlayan önemli anahtar kelimelere yer vermektir. Bu bizlere arama motorlarında daha görünür kılacak, hedeflenen anahtar kelimemize daha çok katkı sağlayacaktır.

Şimdi Uygulamalı Örneğimizi İnceleyelim:

Bir cep telefonu satışı yapan e-ticaret sitesine sahip olduğunuzu varsayalım;

Örnek 1: Kullanıcı “iphone†araması yapıyor.

Bu kelime de arama sonuç sayfalarında iyi bir konumda yer almak isteyebilirsiniz. Bu gerçekten çok aranan aynı zamanda da rekabet oranı çok yüksek bir anahtar kelimedir. Ayrıca, potansiyel kullanıcınınızın yeni bir telefon satın almak istemediğini, sadece bazı bilgilere ulaşmak ve resimleri incelemek için arama yaptığını dikkate alacak olursak, burada sizin sayfalarınızın bununla pek alakalı olmadığını zaten bu aramanın da bir dönüşüme uğramayacağını tespit etmiş oluruz.

Örnek 2: Kullanıcı, “İphone 12 Pro 128GB Siyah†araması yapıyor.

Şimdi, bu uzun kuyruklu ve “iphone†gibi sık sık aranan bir anahtar kelime değil. Ancak bu arama sizin sitenizle son derece alakalı ve rekabet oranı yüksek olmaya ayrıca dönüşümle sonuçlanması çok yüksek ihtimalli bir kelime. Bu kelime de, muhtemelen daha kısa süre de daha iyi konumlar da yer alabilirsiniz.

Anahtar kelime araştırması SEO sürecinin en önemli bölümlerinden biridir. Her şey dönüşümler veya gelen trafikle ne yapmak istediğinizle ilgilidir. Daha çok trafik mi yoksa daha çok dönüşüm getirecek trafik mi? Dönüşüm optimizasyonu çok daha farklı bir konudur. Bunu ilerleyen zamanlar da ele alacağım ve bununla alakalı bir içerik yayınlayacağım.

İç Optimizasyon Nedir?
Adından da anlaşılacağı gibi, iç optimizasyon, web sitesinde yapılan değişikliklerle ilgili olan optimizasyon türüdür. İçeriğinizin kullanıcılara nasıl gösterildiğini bilmek önemlidir. SERP’de bir başlık, bir açıklama ve bir web sitesi URL’si vardır ve web sitenizi optimize etmeye başladığınızda bunlar ilk iyileştirmeniz gereken alanlardır.

Web sitenizdeki her sayfa için benzersiz, açıklayıcı bir başlık ve açıklama girmelisiniz. Ayrıca net ve sezgisel bir URL yapısına sahip olduğunuzdan emin olmalısınız.

Her yönü ele alamayacağım ancak aşağıda bazı yüksek öncelik faktörleri sıralama ihtiyacı duydum:

Web sitenizin bulunduğu sektörle alakalı taze, harika içerikler sağlamalısınız.
Her sayfa için benzersiz başlık ve açıklama etiketi kullanmalısınız.
Hedeflenen çapa metni ile iç bağlantı kurabilirsiniz fakat burada aşırıya kaçmayınız.
Başlık etiketlerini (H1-H6) uygun şekilde kullandığınızdan emin olunuz.
Görsel optimizasyonu, görsel URL kullanımı ve ALT etiket kullanımlarına özen gösteriniz.
Mobil dostu bir web sitenizin olup olmadığına emin olunuz.
Web sitenizin hızlı açılmasına odaklanmalısınız.
Bazı tasarım, teknik ve kalite ipuçlarını da kontrol edebilirsiniz. Bütün bunlar sıralamanızı iyileştirmenize ve çok daha fazlasına yardımcı olabilir.

SEO nasıl yapılır? Bununla alakalı yazdığım içeriğe de >> https://www.ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir/ bu bağlantıdan ulaşabilirsiniz. Bu içerik sayesinde SEO konusunda ciddi bir tecrübeye sahip olacaksınız.

SEO Performansımı Nasıl Ölçebilirim?
Sitenizin SEO açısından nasıl bir performans gösterdiğini öğrenmek için Google Analytics’ten çekebileceğiniz bir çok farklı veri bulunmaktadır. SEO çalışmalarınızın performansını ölçtüğünüzde, doğru yönde gidip gideceğinizi anlamanıza yardımcı olabilecek metrikler aşağıdaki gibidir:

Kanal Gruplaması – Organik trafiğiniz ücretli arama, yönlendirme trafiği, sosyal medya veya e-posta pazarlaması gibi diğer kanallarla karşılaştırıldığında nasıl bir performans sergiliyor?
Ortalama Konum – SERP’de belirli bir sorguya karşılık web sitenizin ortalama sıralaması nedir?
Tıklama Oranı – Web siteniz SERP’de belirli bir sorguda almış olduğu gösterim ve ilgili sorgunun almış olduğu TO’su (tıklama sayısının toplam gösterim sayısına bölünmesi) nedir?
Dönüşümler – Diğer kanallara kıyasla kaç tane dönüşüm var? Dönüşüm oranı nedir?
Davranış – Organik ziyaretçilerin hemen çıkma oranı nedir? Ziyaret başına sayfa gezine oranı ve sitede ortalama bulunma süresi nedir?

SEO ile İşimi Nasıl Geliştirebilirim?
Arama Motoru Pazarlamacılığı (SEM), yatırım getirisi (ROI) açısından optimizasyona değer yüksek performanslı anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olabilir. Organik trafiğinizin artış göstermesini beklemek yerine, bir AdWords kampanyası başlatabilirsiniz. Bu sayede kullanmış olduğunuz anahtar kelimeler arasında büyük potansiyele sahip kelimeleri tespit edebilirsiniz.

Google ADS sayesinde dönüşüm getiren kelimeleri de tespit edip bu kelimelere odaklanabilirsiniz. Zaman kaybetmeden hem trafiğinizi hem de organik trafik aracılığıyla gelen ziyaretçiler üzerinden gelirinizi artırabilirsiniz. Ancak, hedeflediğiniz anahtar sözcüklerini bulup SEO çalışmalarına başlayıp kesinlikle bu kelimeler de Adwords bütçesini kısmayınız ve bu kelimeleri hedeflemeyi bırakmayınız. Bu iki kanalı birlikte kullanmak çok daha iyi olacaktır.

İyi SEO, kalite puanını artırır ve Google ADS kampanyalarına yardımcı olur. Bu durum, tıklama başına ve kampanyanın genel maliyetlerini düşürecek aynı zamanda da başarı şansınızı artıracaktır.

SEO yapmadan önce Google kalite yönergelerine hakim olmanız gerekir. Bunun için google.com/kalite-yonergeleri bağlantısını ziyaret edebilirsiniz. Bu yönergelerden bazılarını sizler için aşağıda paylaştım.
Google Web Yöneticisi Yönergeleri
Temel Prensipler:
Sayfaları arama motorları için değil, öncelikle kullanıcılar için yapın.
Kullanıcılarınızı aldatmayın.
Arama motoru sıralamalarını iyileştirmeyi amaçlayan hilelerden kaçının. Özellikle web sitenizin ziyaretçilerinize yardımcı olup olmadığı konusunda emin olmalısınız.
Web sitenizi neyin benzersiz, değerli veya çekici kıldığını düşünün.
Kaçınılması Gereken Şeyler:
Otomatik olarak oluşturulan içerik.
Otomatikv Bağlantı ağlarına katılmak.
Özgün içeriği çok az olan veya hiç olmayan kopya sayfalar oluşturmak.
Arama motoru tarayıcılarına ziyaretçilerden farklı içerik gösterme uygulaması.
Gizli metin ve bağlantılar.
Web sitenize trafik sağlamak için belirli aramalarda iyi sıralanmak üzere oluşturulmuş köprü sayfalar.
Sonuç
SEO ‘uygula ve bırak’ türü iş değildir. Ziyaretçilerinize düzenli olarak taze, eşsiz bir içerik sağlamanız gerekir. Sonuçları etkileyebilecek çok faktör bulunmaktadır. Bu faktörler sürekli değişmektedir.

Siz değerli ziyaretçilerime arama motoru optimizasyonu (SEO) süreciyle alakalı önemli bir bilgi aktarmak istiyorum. İçeriğimin en başında da belirtmiştim ama tekrar belirtmekte fayda var: Bu bir oyun. Bu oyunun kuralları var ve kuralları Google arama motoru belirliyor. Oyunu kuralına göre oynarsanız ödüllendirilirsiniz. Bu ödüllendirme uzun süreli olur. Ayrıca SEO’da kısa sürede sonuç beklemek en büyük hatalardan birisidir. Sabırlı olun ve çalışın.

Aklına takılan bir şey mi var? Hemen yorum kısmını kullanarak bana sorularını yöneltebilirsin. Sorularını memnuniyetle ve çok hızlı cevaplayacağımdan hiç şüphen olmasın. Haydi bekleme hemen sor.

SEO Nasıl Yapılır? Öğrenmek ister misin? >>> Hemen ayhankaraman.com/seo-nasil-yapilir bağlantısını ziyaret et mükemmel içeriği kaçırma!
SEO hakkında daha fazla bilgi için hemen https://www.ayhankaraman.com/seo/ bağlantısını ziyaret et. Web sitenin arama motoru optimizasyonunu kendin yönet. Emin ol bu içerikler sayesinde kimseye ihtiyaç duymayacaksın.
Merak Edilen Sorular
SEO nedir? konu başlığıyla alakalı merak edilen soruları sizler için bir araya getirdim. Sorulara ve cevapları aşağıda yer almaktadır.

SEO Nedir Ne İşe Yarar?
SEO, İngilizce bir kelimedir. Search Engine Optimization kelimelerinin kısaltılmasıdır. Türkçe anlamı Arama Motoru Optimizasyonudur. Google ve diğer arama motorlarında web sayfalarının kelime bazlı olarak iyi konumlarda yer alması için yapılan çalışmaların bütünü olarak tanımlanabilir. İçeriğimde bunu örneklerle anlatmama rağmen sık sorulan bir soru olduğu için paylaşmak istedim.
E-SEO Nedir?
SEO terimini sesli olarak “esio†diye telaffuz ederiz. Bu soru muhtemelen SEO ile E-SEO terimlerinin farklı konular olduğunu düşünen kişilerin yapmış olduğu bir arama olsa gerek.
Dış SEO Nedir?
Dış SEO, adından anlaşılacağı üzere web sayfamızı dışarıdan etkileyen unsurlardır. Backlink, Google ADS, Sosyal Medya Reklamcılığı ve Hesap Yönetimi, Mail ve SMS gönderimleri dış optimizasyon sınıfına girmektedir.
SEO Uzmanları Ne Kadar Kazanır?
Bunun net bir cevabı yoktur. Net rakam vermem doğru olmayacağı için ortalama rakamlardan bahsetmek istiyorum. Gerçekten işinizi doğru yapan bir uzman adayıysanız 3.000 TL ve üzeri gelirlere kısa sürede ulaşabilirsiniz. Çok yüksek standartlara ulaşmak için firmanızı ya da şahsınızı markalaştırmayı düşünebilirsiniz. Markalaşmak size sürekli büyüyenbir gelir imkanı sağlayacaktır.
SEO Uzmanı Kime Denir?
SEO Uzmanı, web sitelerini Google ya da diğer arama motorları için optimize eden, web sitelerinin organik performanslarını iyileştiren ve bunu takip eden kişilere verilen ünvandır.
Xaero Bunu Beğendi.
__________________
 

IRCForum.Net - Reklam Alanı

Alt 09 Mayıs 2021, 02:43   #2
Çevrimiçi

TechnicaL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 01 Mayıs 2021
Üye No: 22
Mesajlar: 82
Nerden:
Takım:
Meslek:
Alanım: Yok
Aldığı Beğeni: 29
Beğendikleri: 0
@TechnicaL


emeğine sağlık

DaDaS Bunu Beğendi.
 

IRCForum.Net - Reklam Alanı

Alt 09 Mayıs 2021, 13:04   #3
Çevrimiçi

Xaero - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Üyelik Tarihi: 22 Nisan 2021
Üye No: 8
Mesajlar: 31
Nerden:
Takım:
Meslek: Elektrik Teknikeri
Alanım: IRCHelp
Aldığı Beğeni: 13
Beğendikleri: 50
@Xaero


Çok güzel paylaşım ve anlatım eline sağlık

__________________
 

IRCForum.Net - Reklam Alanı

 
IRCForum.Net - Sponsor Bağlantılar


Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu Acma Yetkiniz Yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok

BB kodu Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık